Nareszcie możemy się pochwalić świeżo wyremontowaną salą do zajęć Integracji Sensorycznej ze specjalistycznym sprzętem.
SI prowadzona w naszej placówce jest spójną metodą terapeutyczną stosowaną w terapii dzieci z opóźnieniami w rozwoju psychoruchowym i trudnościami w nauce szkolnej. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego wpływają negatywnie na wiele obszarów funkcjonowania dziecka. Opóźniają kształtowanie zdolności komunikacyjnych, rozwój motoryczny, poznawczy, społeczny i emocjonalny.
Taki typ zaburzeń występuje również w czystej postaci występują u dzieci z prawidłowym rozwojem intelektualnym, w innych przypadkach takich jak : deficyt uwagi (ADD) , zespół nadpobudliwości psychoruchowej ( ADHD), zespoły uwarunkowane genetycznie.
Zadaniem terapii integracji sensorycznej jest dostarczanie dziecku podczas jego aktywności ruchowej, kontrolowanej przez terapeutę ilości i jakości bodźców sensorycznych wywołujących w konsekwencji poprawę przetwarzania sensorycznego dziecka . Stosowane ćwiczenia zawsze są dobrane do aktualnych możliwości psychoruchowych dziecka. Podczas terapii nie uczy się wykonywania konkretnych czynności, lecz przez nowe wzorce ruchowe powoduje się właściwe przetwarzanie informacji sensorycznych.
Zależy nam na każdym dziecku, rodzicu w naszej szkolnej społeczności, dlatego systematycznie rozbudowujemy ofertę bezpłatnych zajęć i dostępności do pomocy psychologiczno – pedagogicznej.