REGULAMIN PRACY ZDALNEJ w Szkole Podstawowej nr 18
REGULAMIN PRACY ZDALNEJ
w Szkole Podstawowej nr 18
I. Przepisy ogólne
- W sytuacji przejścia nauczania na tryb hybrydowy lub zdalny zajęcia online będą się odbywały z wykorzystaniem funkcjonalności platformy Office 365.
- Uczeń pracuje naprzemiennie z użyciem monitora ekranowego i bez jego użycia.
- Zajęcia lekcyjne online odbywają się zgodnie z ustalonym planem lekcji.
- Pozostałe, niewymienione w planie zajęcia odbywają się asynchronicznie.
- Zadania do wykonania przesyłane będą za pomocą i –dziennika, a w kl. I - III - aplikacji padlet najpóźniej do godziny 15.00 dnia, w którym dane zajęcia są zaplanowane. Mogą być także umieszczone w aplikacji Teams.
- Aktywności określone przez nauczyciela w zadaniach on-line, potwierdzające zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dające podstawę do oceny pracy ucznia będą realizowane z wykorzystaniem materiałów dostępnych na stronach internetowych wskazanych przez nauczyciela, w tym WSiPnet, na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych, materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji
i radiofonii oraz innych materiałów udostępnionych przez nauczyciela. - Uczeń w czasie zajęć musi mieć włączoną kamerę, sygnalizuje swoją obecność, ponieważ nauczyciel ma obowiązek oznaczyć obecność w i - dzienniku. Każda nieobecność na zajęciach online musi być usprawiedliwiona przez rodzica w ciągu tygodnia. Poświadczeniem odbycia się zajęć jest także wpis tematu do dziennika.
- Czas trwania lekcji online - 30 do 45 minut ( w zależności od potrzeb uczniów
i nauczyciela; jest to też czas na konsultacje) - W przypadku nieobecności nauczyciele lekcja zostaje odwołana w i-dzienniku.
- Materiały i zadania niezbędne do realizacji zajęć są dostosowane do możliwości edukacyjnych uczniów, w szczególności dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Po powrocie do szkoły materiał realizowany w formie online może zostać zweryfikowany w formie pisemnej lub ustnej; po dokonaniu diagnozy braki zostaną uzupełnione.
- Pedagog, psycholog i inni nauczyciele prowadzą zdalnie wszystkie zaplanowane zajęcia wspierające, w tym zajęcia rewalidacyjne.
- W formie online odbywają się tez zajęcia dodatkowe o charakterze edukacyjnym.
- W przypadku klas sportowych trening w wymiarze dwóch jednostek lekcyjnych odbywa się na terenie szkoły.
- Nauczyciele będą komunikować się z rodzicami za pomocą i - dziennika od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 -15.00. Mogą także odbywać spotkania online po uprzednim umówieniu się. Każda ze stron zobowiązana jest do udzielenia odpowiedzi w ciągu 48 godzin w dniach roboczych.
- Pedagog, psycholog komunikują się z rodzicami i uczniami w ramach dyżurów lub w innych terminach po uprzednim uzgodnieniu.
- Dyrektor/wicedyrektor monitoruje zajęcia online oraz realizację podstawy programowej.
II. Uczniowie
- Uczniowie na lekcje logują się punktualnie; mają przygotowane stanowisko pracy, nie jedzą, mają włączone głośniki i kamery.
- Na lekcjach online obowiązuje kultura zachowania w takim zakresie jak w szkole.
- Uczniowie wykonują zadania wskazane przez nauczyciela, odsyłają prace we wskazanym terminie.
- Uczniowie obowiązkowo biorą udział w testach i sprawdzianach; w razie nieobecności należy umówić się z nauczycielem na dodatkowy termin.
III. Rodzice
- Rodzice systematycznie sprawdzają informacje w i-dzienniku, zgłaszają swoje problemy. Kontaktują się z wychowawcą lub nauczycielami przedmiotu.
- Rodzice usprawiedliwiają nieobecność ucznia na zajęciach w przeciągu tygodnia.
IV. Nauczyciele
- Nauczyciele prowadzą lekcje z domu lub ze szkoły.
- Nauczyciele objęci kwarantanną wykonują pracę, w innych przypadkach lekcje są odwołane.
- Wychowawca klasy pełni rolę koordynatora nauczania zdalnego dla uczniów klasy, której jest wychowawcą i ma obowiązek niezwłocznego:
- informowania rodziców o nieobecnościach dziecka na zajęciach,
- reagowania na bieżące potrzeby i problemy związane z kształceniem zdalnym,
które zgłaszają rodzice lub uczniowie, - informowania rodziców i uczniów swojej klasy o zmianach trybu nauczania.
V. Ocenianie
- Ocenianie ucznia będzie odbywać się zgodnie z Przedmiotowym Systemem Oceniania na platformie Officce 365 i poprzez i - dziennik.
- Nauczyciel systematycznie ocenia prace uczniów zgodnie z potrzebami danego przedmiotu.
- Postępy w wiedzy i umiejętnościach uczniów są monitorowane i weryfikowane przez nauczyciela za pomocą: testów elektronicznych, dokumentacji fotograficznej wykonanego zadania w formie papierowej, kart pracy, prezentacji multimedialnych, zadań w formie elektronicznej itp.
- W czasie nauczania zdalnego lub hybrydowego wykonanie bieżących, wskazanych przez nauczyciela zadań będzie oznaczane + lub „-” ( + oddane prace, „-„ brak pracy). Zadanie muszą być oddane we wskazanym przez nauczyciela terminie. Pod koniec semestru oznaczenia te zostaną przekształcone na oceny w kategorii aktywność według przelicznika:
100% - ocena celująca
90% - ocena bardzo dobra
75% - ocena dobra
50% - ocena dostateczna
30% - ocena dopuszczający
poniżej 30 % - ocena niedostateczna
- Dłuższe prace pisemne (np. wypracowania, referaty, prezentacje) oraz prace
z informatyki będą oceniane oceną. Muszą zostać wykonane w terminie wskazanym przez nauczyciela. Brak pracy będzie skutkował oceną niedostateczną. - W czasie lekcji online oceniana będzie także odpowiedź ustna.
- Ocenę można poprawić po uzgodnieniu z nauczycielem w formie online;
w przypadku klas VIII także w czasie konsultacji w szkole z zachowaniem reżimu sanitarnego (nie więcej niż 5 osób)
VI. Zasady pracy biblioteki
- Biblioteka szkolna jest czynna minimum trzy razy w tygodniu w godzinach
30 - 13.00 zgodnie z harmonogramem wywieszanym co tydzień na stronie internetowej szkoły. - Uczniowie lub opiekunowie mogą dokonywać rezerwacji książek przez i-dzienniku
- Przygotowane pozycje można odebrać w godzinach pracy biblioteki lub - po uprzednim zgłoszeniu - w portierni w godzinach otwarcia szkoły.
VII. Zasady pracy świetlicy
- Świetlica sprawuje opiekę w godz. 6.30 - 17.00
- W świetlicy mogą przebywać uczniowie kl. I - III, których rodzice wcześniej zgłoszą taką potrzebę.
- Pierwszeństwo w przyjęciu mają dzieci rodziców wykonujących zadania na rzecz zwalczania Covid 19.
- Dzieci przebywające w świetlicy uczestniczą w zajęciach zdalnych.
Dyrektor Szkoły