W klasie 3a w roku szkolnym 2021/2022 została wprowadzona innowacja pedagogiczna z j.angielskiego  „CLIL czyli angielski w codziennym życiu – English in real life” realizowany przez p. Joannę Kowalczyk i Natalię Namysł.

            Uczniowie i uczennice w ramach innowacji raz w tygodniu uczą się j.angielskiego na lekcjach matematyki, przyrody czy wychowania fizycznego.

Uczniowie dzięki zajęciom:

  • Dowiedzą się, że języka obcego można nauczyć się wszędzie;
  • Pogłębiają ogólną wiedzę, wzbogacają swoje słownictwo oraz doskonałą poszczególne sprawności językowe;
  • Kształtują postawę tolerancji i otwartości na inne kultury;
  • Rozwijają swoje pasje związanej z nauką języka angielskiego poprzez pokazanie jak duże znaczenie ma znajomość języka we współczesnym świecie;
  • Rozwijają poczucia własnej wartości i wiary we własne możliwości językowe.
  • Zrozumieją, że nauka języków obcych jest naprawdę przyjemna.

W roku szkolnym 2021/22 uczniowie klasy 6a zostali włączeni do programu dla uczniów uzdolnionych językowo „Fun with English culture and language” – zabawy z kulturą angielską i językiem”. Celem programu jest poszerzenie dotychczasowej wiedzy poprzez gry, filmy, prezentacje edukacyjne. Ma on również zachęcić uczniów do nauki i poznawania języka poza lekcjami czy zajęciami dodatkowymi – w realnym świecie. 

Uczniowie podczas zajęć:

  • Mają okazję poznawać kulturę krajów anglojęzycznych poprzez gry edukacyjne czy filmy;
  • Rozwijają umiejętności posługiwania się językiem w sytuacjach życia codziennego;
  • Uczą się jak w skuteczny sposób przełamywać bariery językowe;
  • Rozwijają zdolności i umiejętności językowe poprzez inspirujące wyobraźnię i umysł ucznia gry, filmy i prezentacje;
  • Stosują metodę dramy, poprzez odgrywanie zabawnych scenek;
  • Wzbogacają swój zasób słownictwa, zwrotów i idiomów;
  • Zachęcani są do poznawania języka poza murami szkoły poprzez czytanie książek, słuchanie piosenek czy oglądanie filmików.

W klasach 7 w roku szkolnym 2021/2022 wzorem ubiegłego roku szkolnego realizowana jest przez p. Łukasza Mineckiego w ramach zajęć z chemii innowacja pedagogiczna pt. "ABC mózgu – jak działa mózg?".

           

            Uczniowie i uczennice w ramach owej innowacji raz na miesiąc podczas zajęć chemii poznają budowę i metody funkcjonowania mózgu.

  • Dowiedzą się zatem, jak działa pamięć i czy są jakieś sposoby jej wzmocnienia.
  • Poznają, czym jest strach, lęk, stres w naszym mózgu oraz, jak można z nimi sobie radzić.
  • Przeanalizują, na czym polega prawidłowy sen, dlaczego jest taki ważny, skąd wynikają inne pory spania u nastolatków oraz zbadają, czy ich sen jest wystarczający.
  • Poszukają odpowiedzi, czym jest depresja, kto może na nią zachorować oraz dlaczego ważne jest rozpoznawanie u siebie samych różnych emocji i mówienie o własnych uczuciach.
  • Nauczą się, jak wykorzystać sketchnotki, robienie ściąg i notatek do lepszego uczenia się.